Haaard Work Work:)

Bad update som vanligt nu för tiden men tack för att ni är tålmodiga;) I söndags då så jobbade jag på Max 10.17 sedan åkte jag till stallet och gjorde ordning samt pysslade med Vivre:) Hon fick lite borst och sen tränade vi horsemanship i stallet! Hon stod lös hela tiden och gick ingen stans = första gången hon lyssnar helt på det^^ Fast just det ja, hon gick in i boxen en gång, men det var mitt fel, var bakom henne och hade lite fel energi eller vad man ska säga så hon missuppfattade mig! Sedantog jag ut henne därifrån och var på gången lös, tog lite moröttsbitar och lärde henne att hon skulle följa efter mig, stanna, backa flytta. Allt på kommando då, halt och backa har hon gjort förut men inte att följa mig utan grimskaft! Hon var super duktig!! Är sås tolt över min lilla Sessa<3 Känns som att hon börjar smått förstå vad det hela handlar om, jag brukar inte använda godis så mkt i sånna här övningar. Men jag vill att hon ska ha roligt samtidigt som hon lär sig vem som bestämmer, men det kommer jag inte ge sen så mkt, fast hon fick typ fyra bitar;)


Igår jobbade jag i kateryd, red ut på Casper med Linnea och hennes häst Arthur, mockade stallet "hemma", jobbade på Max! Full rulle men det e gött:) Idag har jag vart i Kateryd en sväng och nu sitter jag hemma, ska jobba på Max 12-20 och sen åka till Elin en sväng^^

Nu ska jag kolla klart på Maria Wern och så blir det hopp in i duschen för att sen åka:)

Jag och Tabben för några år sedan, det är min goda vän Emma som tagit kortet^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0