Tips Och Trix!!!

Jobba, jobba jobba! Full rulle hela dagarna men kul är det och pengar får ja iaf!;) Idag vart det jobb i kateryd som stod på schemat så blev inte av att jag åkte på avslutningen på Lernia, meeen jag trivs ju bäst i stallet så gjorde inget;) Även fast det har varit kul att träffa alla och se hur det går för dom!!:):)

Sedan var jag uppe och borstade på min lilla pooooony<3 Men jag måste borsta hårt och fort för annars fryser stackarn, hon kan inte vara utan täcke länge i denna kylan:/ Men ren är hon iaf och så tycker hon att det är skönt med, står och vilar sig;) Vivre fick idag träna på att stå lös i gången alldeles själv inne i stallet, det gick jätte bra! Hon tog ngt steg ibland men då backade jag tillbaka henne (hon tar ryggningarna på kommando mycket bättre nu, tack och lov, men hon kan ännu bättre!). Hon sprang in i boxen en gång dock när jag gick ut vid höet. Då fick hon en bestämd tillrättavisning och sen ut på gången igen och stå där ytterligare 25 men då stod hon nästan helt stilla så tycker hon sköter sig jätte bra!!
Jag tror hon stod på gången i 45-50 minuter sammanlagt utan att jag gjorde något alls med henne, pratade med Susanne och sen ringde jag till Maria. Det kanske låter länge men det är bara för att hon ska lära sig att man inte alltid kan få allas uppmärksamhet hela tiden plus att det gör så att Vivre tyr sig mer till mig och ser mig mer som en ledare!:) Fast efter ca halva tiden fick hon en godis, så hon verkligen "tycker det är kul att vara själv", haha fast det skulle jag INTE ha gjort för hon bet mig stenhårt i tummen!! xD Men det var mitt fel för jag höll godisen konstigt, hahahaha och sen fick hon en godis när vi var klara med dagens övning med, eller ja, hon fick tre!!<3

Hepps nu ska jag fortsätta kolla på Linas Kvällsbok det är typ huuur kul som helst!! Finns på youtube, check it out!! Och sen blir det sängen, upp klockan sex imorgon:)


Tillsammans klara vi det, du och jag, vi tillsammans, bara vi och inga andra<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0