OMG!!!!

Haha måste berätta en rolig (fast kunde slutat illa) grej som hände idag! Det var som följande: Jag stod och mockade hemma i stallet och sen rätt som det var så kommer Tobbe in: "det står en häst på gårdsplanen"! Så det var ju bara för mig att grabba tag i en grimma och kolla vad det var för häst, det visade sig vara Carros häst Quicken som står i grannstallet. Tyckte det var lite konstigt att den största hästen hade tagit sig ut ur hagen men ingen annan så knallade tillbaka med honom dit han hörde hemma. Såg att han hade ett litet sår på ena frambenet så tyckte det var lika bra att ta in honom i sitt stall och visitera honom men när och öppnade stalldörren så stod det en vit ponny där!! (helvete vad jag blev paff!!) Och det var hinkar, bajs, kraftfoder m.m på HELA stallgolvet det såg ut som f*n... Så då gick det upp ett ljus för lilla mig, tog en titt till vänster om stallet och där stod det nästan som väntat fyra hästar till UTANFÖR hagen!!! HAHAHA jävlar, jag var en person med sex hästar, inte jätte lätt att fixa xD Jag fick tag på Jonna som fick åka upp, men det är en liten sträcka att åka plus att det e väldigt dåligt väglag såååå.. Hehe det gick bra till en början, jag ställde upp Quicken som en stoppkloss så att de andra hästarna inte kunde komma ut på vägen, haha måste sett kul ut xD Men sen drog Gazelle igenom ett provisoriskt staket och tog med de andra hästarna med.. Så jag slängde in Quicken i sin box och sprang efter! Jobbigt i den djupa snön att jaga häst kan jag lova!! Men hade tur så jagade in dom i hagen och sen kom Jonna och hjälpte mig att släppa ut ponnyn i stallet å Quicken i hagen igen:) Det som utlöste den hela kalabaliken var att "någon" (nämner inga namn, hahaha;) hade GLÖMT att stänga hagen efter sig, hahaha det e faktiskt kul så här i efterhand!!;P

Dagens medhjälpare: Jonna och Quicken;P

Kommentarer
Postat av: Carolin

Tack tack jessica för hjälpen, tur att ingen häst skadade sig :) hittade inget sår på Quicken sen. Åkte & tränade iallafall & han var pigg & glad.

// Carro

2010-11-30 @ 09:57:49
URL: http://kuskochryttare.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0