Vivre testar;)

Haha ibland e ja dum, eller ja, jag tror att det kan vara "pälsväxt" som spökar lite grann iaf! Men mest är det nog att Vivre testar mig!! Hahaha, om ni minns när jag red senast så var hon ju jätte konstig och bockade och flängde runt? Idag var hon nästan lika dan, fast idag gick det bättre:) För fick henne att gå fram sen och glömma bort dumheterna emellanåt och hon bockade ingenting, sparkade bakut någon gång bara, (gick även upp pytte lite på bakbenen av någon konstig anledning i början men det kändes knappt). Så jag gjorde som så att först så skrittade jag bara runt runt på en volt i snön på gärdet och arbetade henne lite. Sen travade jag och lät henne gå på i sitt tempo som hon har och sen blev hon sur och ville inte gå mer och slängde med huvudet och så, men då satt jag och smackade och tryckte fram henne tills hon gav sig och sen blev hon glad igen, haha xD hon arbetade på riktigt bra emellan åt i snön!<3 Tycker om min lilla Sessa<3<3<3
Elin var med och red Middelina med, så duktig sååå!!!:D


Annars idag har jag varit på min praktik första dagen:) Riktigt skönt att gå upp innan sex för att ta sig ut till stallet^^ Min dag såg ut som så här: fodrade kraft, täckte och släppte ut hästarna, mockade halva stallet, FRUKOST, fortsatte mocka, sopa, hjälpte till när en skulle rida för dom håller på att rida in en häst, la in hö i boxarna/spiltorna, tog in hästarna, täckte av och sen åkte jag hem:)


Lägger upp en bild på mitt lilla gullefjun;) Hahahaha<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0