Onsdag 20/4

OKEY, tror att jag är back on track igen nu! Trots att jag klämde fingret i bildörren förut idag:O Helvete var ont det gjorde!!! Massa blod och fingret ser smått cp-skadat ut:S Men syster Tobbe tyckte det såg bra ut ändå, haha;)
Nåväl, här kommer första delen om allt som hände förra veckan:

Åkte med Vivre till min goda vän Maria! Löshoppade först deras 2-åring och sedan Vivre. Gick huuur bra som helst! Hon hoppade stort och runt!;P Slutade på en meter med oxer/grind. Sedan tränade vi Marias pålle Ocapi från marken, svängde och sprang, backade, you name it! I början var hon lite trög men sen kom hon igång:) Så släppte henne lös så hon gick följa mig i både skritt och trav! Fick henne att stå helt still med, även fast hon var lös och jag gick därifrån och sedan kallade jag på henne så kom hon till mig^^ Hennes första gång med som hon tränat så här "på riktigt". Maria prövade med och efter lite smådirektiv från mig så gick det skit bra!!! Jag var stolt som en tupp och Maria sken som en sol:D Efter det tog vi ut 2-åringen igen och tränade henne från marken med. Jag är sjuukt nöjd! Hon var väldigt känslig så det fick vara smååå rörelser och gester, men hon var jätte duktig och lärde sig snabbt! Sedan släppte vi henne lös med. Hon följde efter mig till en början, men sen när vi skulle trava så blev det lite roligt:) Så då sprang hon iväg xD MEN hon kom tillbaka! Hon sprang runt lite men efter en stund kom hon till mig och följde efter och sen sprang hon iväg igen. Tycker att det gick över förväntan ändå! Denna lilla dam är nämligen lite lurig! Sliter sig ibland och lever runt!

Sedan blev det uteritt som heter duga! Haha, var ute i typ en och en halv timme:P Det var superkul! Vivre var skitpigg och trippade runt mest hela tiden xD Men sen galopperade vi jäääätte långt på en grusväg! Det gick rätt fort, (för mig och Vivre, Maria och Ocapi hamnade lite på efterskälken) men hon drog typ INGENTING är JÄTTESTOLT!!! Hon blev såklart trött för hon har inte så superbra kondition än. Men då tryckte jag på henne och la ner huvudet på henne lite så att hon fick med ryggen liiite iaf:) Det var sjuukt kul!!:D:D Hoppade över en stock med! Det var nog det högsta vi har hoppat! *STOLT* Den var inte asa stor alltså, så inget märkvärdigt egentligen, men för mig och Vivre är det ett steg framåt:) Dagen var helt kanon och tog slut alldeles för fort! Var så kul att se Maria och Ocapi ihop med, dom är supersnygga och är proffs i jämförelse med mig och Vivre!<3

Det finns en tråkig del av denna dag med:/ Men får skriva det imorgon, för nu ska jag äta lite och kolla på Big Brother, ligger typ en vecka efter nu:O






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0