Träningsupplägg!

Hmm sitter och tänker på hur jag ska lägga upp min och Vivres träning.. Tror det får bli som så nu i början att vi rider ut massor såklart och sen blir det ridträning för tränare (Christian Eriksson) typ en gång varannan vecka nu i början och en gång varannan vecka ridträna själv i ridhuset! Hon måste ju få upp kondition och mer "basik-muskler" innnan man kan sätta allt för stor press på henne liksom. Men även fast jag rider ut så blir det ju inte bara slängtrav rakt fram all day long alltså! Haha, lite hopp i skogen, klättring, sidvärtsövningar, slalom mellan träd, tempoväxlingar, fattningar/avsaktningar, aaah you name it;) Kommer ju kunna rida på gärdet hemma med sen så småningom, så där kan jag ju oxå träna "riktig" dressyr:P Tror det blir bra!
För jag kan inte åka oftare till ridhuset, eller ja, som det är nu. Har inte råd och sen får jag typ låna J å C transport 5ggr/månad så får utnyttja det väl!:) Men efter jag har köpt sadel nu så ska jag först spara ihop och ge pengar till mamma och pappa för utlandssemester och sen blir det transportsparande!:D Kan ju hända att det finns någon som man kan köpa på lite avbetalning, det skulle vara bäst!:) Så om en månad eller två kommer jag vara transportägare kan man ju säga;P Så i sommar blir det första tävlingen och grejjer^^
Hade ju tänkt börja tävla tidigare, men i och med att Vivre var i det skicket hon var (väldigt mager) så behövde hon ju fixas till lite. Men nu är hon tillfixad och vi är igång! Känns skit bra!!:D Visst kan hon behöva gå upp lite till men med mera muskler så kommer hon bli sketasnygg! Yeahy^^:D:D


Kommentarer
Postat av: Camilla

Yey!!

2011-04-04 @ 21:36:26
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sv. Det va så otäckt!! Vill inte vara med om det igen men misstänker att det kommer hända igen eftersom de ränner i skogarna :(



Det skulle vara jättekul att träna ihop.

2011-04-05 @ 20:56:25
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: MLI - TÄVLINGSRYTTARE SOM VILL NÅ TOPPEN

sv; det gick fint :D

Ska bli super gött med lov:D

2011-04-05 @ 22:18:29
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0