Ridpass/Longering:)

Igår blev det dressyr för Vivre på gärdet, gjorde skänkelvikningar första halvan av ridpasset, sedan en skritt paus. Är väldigt viktigt med paus har jag märkt! Andra halvan bestod av galoppfattningar. Det mesta gick riktigt bra:) Blev några rejäla bockningar i en del fattningar men annars riktigt bra. Kunde till och med släppa lite på tyglarna i galoppen utan att hon la massa extra vikt på bogen eller ökade farten:) Ser det som ytterligare STORT framsteg!!:)

Idag blev det longering, viktigt att se hur hästen rör sig utan en ryttares påverkan! Man ser lite mer vad man själv kanske kan tänka på med när man sen rider:) Blev en hel del galopp idag med, galoppbommar med! Haha, hon har inte gjort det förut med mig xD Och inte på lina men det gick riktigt bra! Inga extra stora språng eller extra fart. Utan hon gick så fint över dom:)

Imorgon får det bli travarbete! Förlänga och korta!:)

Har ett par lite "hektiska" veckor framför mig nu tror jag, mycket att tänka på med jobbet. Sen ska jag boka lektion med Monica så får vi se vad hon tycker om mina och Vivres framsteg:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0