Vivres Foderstat!

Yess då ska jag på ett smidigt sätt skriva upp min pålles foderstat:)

Morgon                               Lunch                                       Kväll
3kg hö                                4kg hö                                     7kg hö
4dl havre                                                                           4dl havre
6dl kalvfoder                                                           1.4 kg kraft (för avelsston/unghästar)
knappt 1 dl kalk                                                                3dl vetekli
knappt 1dl mineraler                                                      20ml b-vitamin

Tror jag fick med allt där, jag har nyligen ökat på det mesta för att jag nu ska börja arbeta Vivre och hon måste fortfarande gå upp i vikt så nu får hon allt äta damen:) Det märks att hon får mer mat nu och att jag inte har börjat arbeta henne än för hon orkar inte riktigt äta upp sitt hö, är ca 0.5 till 1kg kvar i boxen på morgonen! Men det ändrar sig nog snart, annars får hon 6kg på kvällen så det inte behöver gå till spillo;)





Dag 6 -
Det här äter min häst varje dag

Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardags outfit
Dag 9 - Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0