Fälttävlans Träning Dag 1<3<3

Haft så himla mycket att göra i veckan, därför jag inte skrivit ngt! Här kommer det update från dagen! Camilla var med på sin super fina Kaka med!! Gick jätte bra för dom!!! Och tror jag nästan skrattat konstant, haft skiiit kul!! Vivre och Kakan är för övrigt lite bästisar:)

Idag var första av två dagar på fälttävlans träningen i Mariestad! Började dagen med ett dressyrpass, gick inte jätte bra men inte helt skit heller. Sen var det teori (tråkigt haha) och sen dags "for the big moment". Hoppade ett par skutt i paddocken först, kombinationen gick riktigt bra, jag rätade upp och räknade in;) Sen gick vi ut till fältet då, FY SATAN vad höga hinder!!! Jag höll på att smälla av! Asså det skulle ju vara för nybörjare? Jag och Vivre har inte hoppat mycket alls???:S Men jag bet ihop så gott jag kunde och hoppade första. Andra hindret var ännu högre och då stannade Vivre och jag börja gråta lite tyst för mig själv xD Usch vad rädd jag var!!

Sen så fick jag hoppa lite "små" hinder (typ det som jag hade trott vi skulle hoppa som max-storlek). Men sen jäklar i havet kom jag igång! Och Vivre med! Trodde aldrig att jag och Vivre kunde vara ett så bra team!!<3<3 Fick massa bra kritik från tränaren och massor av beröm!!! Vivre stannade kanske tre gånger bara på hela tiden. Annars hoppade vi skiiiit bra vilken jäkla känsla!! Det var bara att styra mot hindret och så hoppade hon! Jag tryckte inte av eller någonting alls, la bara fram handen 5-10 cm så hoppade hon som en klocka!!

Jag brukar åka fram eller komma efter när jag hoppar typ nästan varje gång i vanliga fall. Men gjorde inte det EN ENDA GÅNG idag!! Satt mitt över hästen hela tiden, även fast Vivre gjorde konstigt hopp när vi hoppade graven! Asså det går inte beskriva med ord, tror aldrig att jag har ridit så bra någonsin när jag hoppat. Aldrig fått in den känslan förut! Nej jag kan skriva hur länge som helst om detta! Skiter i hur det går imorgon för den här hästen är fanimej något alldeles extra! Hon kan gå hur långt som helst! Hoppar som en gudinna!!

Vivre fick även fint med beröm om sin hoppteknik!:D  OCH flera som sa "vad fin hon är, jätte fin häst du har" och "vad trevlig hon ser ut!" Sånt värmer verkligen i hjärtat när folk man inte känner kommer fram och bara säger sånt!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0