Tränat Frihetsdressyr!!

Sorry att jag inte skrev ngt igår, vart så jäkla trött, somnade sent, sov för lite och sen till stallet och till sist personalmöte! Kom fram till massa bra saker och alla fick fram något!:)

Tränade lite med Vivre igår! Kollar ju på ponnyakuten och tänkte prova på Tobbe Larssons variant att lära Vivre följa mig utan frimskaft och grejjer. Och det gick skit bra!! Jag var självklart utrustade med "guuuooodis" (haha). Började med att halvspringa ifrån henne samtidigt som jag kallade på henne och, jaaa jag vet inte vad man ska kalla det ljudet men "klickklick" ungefär xD. Först kollade hon lite konstigt på mig men kom fram och så fick hon lite "guuuooodis" och sen sprang jag på och hon följde efter mig hack i häl!:) Svängde lite ibland med och stannade med jämna mellanrum så hon gick "guuuooodis" (hahahaha). Hon tyckte det var jätte kul, svängde med huvudet och travade på! Det som var extra bra var att hon höll avstånd! Hon sprang liksom inte rakt på mig utan stannade någon meter ifrån, har ju lärt henne att hon ska hålla avstånd men ändå! MEN en sak jag INTE hade räknat med var att lille Haldor skulle trava efter mig oxå! Haha, så han och Vivre sprang efter mig där i hagen tills alla äpplebitarna var slut:D Tahaa så jag är super nöjd!!

Idag blir det lite longering för Vivres del samt träning igen i hagen som jag gjorde igår, får se om Hjalle hänger på;) Midde tyckte för övrigt att det var lite fjantigt men liiiite kul var det då att titta på iaf^^



På onsdag händer det lite grejjor! Maria kommer hit så vi ska prova lite sadlar på Vivre. Maria hade ett par allround hemma, som jag kan låna så länge (om dom passar) tills jag hittar en dressyr sadel!:) Sedan ska jag även låna hem den nya Tekna dressyr sadeln trots allt! Vill prova den en gång till, provred i den när jag var på sadelprovningen men Vivre fick ju lite ryck i början. Så var svårt att känna hur den var i och med att jag bara skrittade i den! Hoppas att jag kan låna transporten, annars kommer det bli svårt, måste ju nästan vara i ridhuset:S Carro skulle ha den på em sa hon iaf, men jag behöver ha den mellan ca 11.30-13 ? Men Jonna skullle ev ha den på fm där så vi får se, jag inväntar svar. Hoppas hoppas hoppas att det löser sig med det!!!:/







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0