Tisdag 25/10

Okey, eftersom att jag har gjort en del roliga saker förra veckan ändå så får jag uppdatera om dom nu i efterhand:)

Idag var jag och Fridus i ridhuset med Vivre! Mycket roligt, men blir ju rätt sent dess värre men det dör man inte av!;P
Först red jag ca halv timme, dressyr då såklart! Flyttade framdelen lite grann och mycket travarbete! Vivre har ju skrittats otroligt mycket det sista nu och mer skrittarbete kommer det att bli! Så tänkte att nu får det bli lite mer trav än vanligt idag, bara för att vi är i ridhuset^^ Tog lite galopp med såklart, det gick hyffsat, kunde gått bättre. Fick inte till det helt, men var nog för att jag inte gjorde helt perfekta galoppfattningar. Blev lite vinglig och fattningarna lite diffusa. Men men det är bara att jobba, ibland sätter jag dom som en smäck!!

Sedan fick Fridus rida lektion för mig, i ca 40 min! Åhhh vad jag har saknat det, vet inte när jag höll en lektion senast!!:D:D Som tur är var det hon som föreslog det, alltid roligast då^^ Och det gick riktigt bra, hon har ju inte ridit as mycket de senaste åren lixom. Men vi fick allt in lite känsla där på slutet!:) Tur att Vivre har sin "ridskolehästsida" med och inte bara är knäppis!
Frida fick göra mest basic-grejjer såklart, hörnpasseringar, volter, lite ökningar i trav, och öva på halt från trav! I slutet var både hon och Grisen helt slut! Haha, så "my mission complete". Tyckte det gick mycket bra, hon är duktig juuee!!!<3

Detta var min lovely tisdag förra veckan då:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0