Deep Shit

Asså shiet vad gick fel eller? Är snart tjockare än någonsin??:O Haha xD  Fyy känns inte as kul.. Det värsta är nästan att jag lixom på något konstigt vis trivs i det? Det låter skit konstigt men det är sant! Jag vill verkligen inte se ut så här, men jag trivs ändå med det. Eller ja, jag har blivit mycket mer självsäker. Det är nog det. Har börjat fila på hur jag vill se ut det senaste nu när jag förstått att jag typ e tjock? xD Det låter rätt hemskt men har kommit till ordentlig insikt nu! Jag har inte som mål att bli skit smal. Men lite mer lagom! Har slutat äta stora portioner, dricker läsk på jobbet men endast light (vet att det inte e bra men inga kalorier iaf!). Och rider fem gånger i veckan. Så nu är det dags för fas två tänkte jag. Har ändrat min lilla konstiga livsstil successivt under en ca månads tid nu. Har definitivt inte gått ner något. Men börjar känna mig piggare!:) Så för att gå ner nu då som jag ska börja med... Måste jag äta nyttigare med! Asså majjo på mackan sex dagar i veckan och hamburgare fem dagar i veckan är kanske inte optimalt? Det som är så konstigt är att jag har jätte lätt (typ iaf) att gå ner i vikt. Har ju gjort det ett par gånger och det har gått skit smidigt! MEN hur håller man skiten då??!! JO jag har kanske kommit på en idé, man ändrar allt långsamt. Man får inte ha bråttom helt enkelt. Ska sätta upp ett rimligt mål för de närmsta månaderna och sen inleds fas tre. Dvs att nå det slutgiltiga målet! Så alltså ändra livsstilen en del! Puh, känns bra att få ut sig det här. Brukar vara mest hästtjöt men måste skriva lite deep shit ibland med känner jag! Någon som har ett superbra tips (något som man inte hört förut) så säg till!! Jag ska inte gå med i någon super-diet grejjs, det håller inte i längden;)

Skicka gärna en kommentar om ni vill, men ingen skit som "du är fin som du är". Det kan man säga till vem som helst och jag känner mig inte snyggast när jag träder in i ett rum. Det ska man göra, och det kommer jag göra!


Kommentarer
Postat av: Evelina - ärlighet framför allt.

Det låter rätt att ändra lite i taget, så att man liksom.. gör allt till en rutin :) Så man slipper "tvinga" sig själv.



Go go!

2011-11-05 @ 19:29:50
URL: http://evelajjna.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson- TVÅ tävlingar i bloggen, vinn benskydd eller minitrimmer

Här har du en heffaklump som inte längre får plats i sadeln pga att kombintationen skadade hästar i ett år + jobb på Sibylla inte går ihop :/

2011-11-05 @ 20:54:59
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Omtänksam

Ja fet är du ju absolut. Ändra livsstilen isf skulle jag råda dig till att sluta dricka alkohol typ 5ggr i veckan. Det gör ju inte dieten bättre någonstans, hamburgarna? dricka? Ja du hör ju hur ditt liv låter....Sockersjukan (diabetes) väntar nog runt hörnet, se hur kul de blir för dig då. Tänk om.



//Mvh.

2011-11-06 @ 17:25:19
Postat av: Madde

Vill man gå ner i vikt finns det bara ett sätt. Gör av med mer energi än vad man stoppar i sig. Låter ju lätt men det är det fan inte. Men ett tips är att det finns appar där man skriver in allt man äter och så håller programmet koll på hur mkt energi man får i sig, äter man för mkt så säger programmet till och då är det ju bara att ge sig ut och springa =)Har en jobbarkompis som körde stenhårt med en sån app och han gick ner typ 9kg på en månad. (och har hållit vikten)

2011-11-06 @ 18:18:53
Postat av: HANNA

nutrilette håller i längden om du äter nyttig mat sen och inte börjar äta skit direkt!

2011-11-16 @ 09:44:58
Postat av: Jessica:)

Evelina: jaa men eller hur:) Tack för peppen!!

Camilla: uschans:/ aa, jag börjar må bättre nu med min lite ändrade livsstil och utan burgare;)

Omtänksam: hahahaha vad e ditt problem då?? xD kul att du är ärlig men du har nog missuppfattat en del med, hahaha ;D

Madde: Tack! tycker det låter riktigt bra, börjat med promenaderna nu! och nyttigare portioner, försöker hålla koll på kalorierna så gott som går med.. måste bli lite expert tror ja;) Ska fan kolla upp "apparna"!

Hanna: taack!! jag tänkte kombinera nutrilette med detta, tanke är att ändra hela livsstilen långsiktigt, så kan inte bara äta nutrilette:)

2011-11-16 @ 10:48:29
URL: http://jessetessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0