Dagens ridpass och lite funderingar:)



Vivre va inte lika frusen idag, hon hade vintertäcke hela dagen xD Jupp, jupp! Blev ganska mycket travarbete idag... Har nästan bara skrittat i veckan för att hitta min sits och så att hon spårar ordentligt! Känner att man kommer väldigt långt på bara några dagar om man verkligen ligger i! Har gjort enbart skrittarbete i två dagar (typ halv timme var) och så stod hon igår. Idag gjorde jag skrittarbete första ca 10 minuterna och sen travarbete i ca 10 minuter:) Och det kändes kanon! Det är verkligen as stor skillnad på hennes steg!:O Dels för att vi har värmt om sadeln så den ligger still och ej stör. Dels för att jag verkligen tänker på att sitta helt rakt och inte använda för hastiga eller för stora hjälper. Hon är otroligt känslig och bröjar allt komma på henne på helt andra sätt än tidigare!!:) Och sen då dels för att hon får arbetas igenom ordentligt i början! Hon behöver verkligen det, jag med btw! haha xD Sen har vi börjat igen nu med framdelsvändningar! Försöker oss på lite bakdelsvändningar med^^ Och när det gäller skänkelvikningarna så lägger jag till lite mer krav!

Alltså vi har ju inte bråttom jag och lilla Giiseeen egentligen, men vill hemskt gärna komma ut på någon liten tävling? Någon stans så där på riktigt?^^ Men man känner ju som så med att om man ska tävla, även fast det är en liten tävling! Så vill man ju visa upp sig på ett bra sätt?? Och i nuläget känns det som att vi har en del att jobba på trots allt.. Visst jag är ju lite perfektionist med, så hon går snyggt i stadig form med bra steg. Och hon sätter jätte fina galoppfattningar (9/10 gånger tyyp). MEN hon fuskar, eller ja, vi är ju svaga hon och jag! xD I höger sida, så hon blir svår att rida igenom på böjt spår, för hon sätter inte föttern exakt där hon ska! Hon spårar helt enkelt inte alls bra i vänster varv! Men tro mig, jag känner nu när hon väl gör det!:) Och det blir allt mer och mer:D

Hepps herre jesus vilket långt inlägg! Det värsta är att jag skulle kunna skriva ännu längre xD Hahaha, men det får jag ta en annan dag^^

Sov så gott sen alla nu ska jag kolla på Idol från förra veckan!;)


Kommentarer
Postat av: Camilla Persson- Vinn benskydd ifrån Schockemöhle

Klart ni ska tävla. Har beslutat mig för att starta tanten på någon LA efter nyår. Bara för att jag måste få tävla lite, måste hitta motivation igen! Jag har redan paxat sista platsen så du behöver inte oroa dig :P

2011-10-19 @ 22:18:27
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0