SLALOM!!

Jupps, jobbat lite ikväll då! Gick skit bra, lugnt och trevligt:P Blir stängning imorgon med och sen ledig en dag!:D Slalom övningen som jag och Vivre gjorde idag då: Ställde upp fyra koner ganska långt ifrån varandra och tog lite godis i ena handen. Sedan förde jag handen ut och in mellan konerna i slalom rörelse bredvid Vivre. Så att det blev som att hon gick "efter min hand" först. Och så fick hon lite godis efter varje kon. När jag gjort det ett par gånger så gick jag lite fortare och jag rörde handen mindre. Och så fick hon bara godis när hon gått färdigt och en klapp såklart;) Gjorde sen samma i trav, men knäppte med fingrarna och använde rösten när hon skulle svänga mellan konerna! Efter sista konen fortsatte jag rakt fram och sen vände vi (allt sammans i trav), och tog alltsammans igen och till slut godis igen! Gjprde detta ett par gånger med. Jätte enkelt och super kul! Vivre svängde med halsen (hennes sätt att säga "wihooo") och tog något galopp-språng! xD Ibland när vi håller på med träning från marken ballar hon ur lite, haha. Springer iväg och bockar! Sen blir det som att hon tänker "just det ja, matte vad skulle jag göra nu då?" och så kommer hon springandes tillbaka xD<3 Imorgon blir det dressyr som står på schemat! Funderar på om vi ska ta lite träning från marken innan som uppvärmning? Det är ju så kul!!! Får se vad vi får tid till;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0